10/1/09

coca cola facts...arghh jgn minum coke lg...!!


" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.




Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna?


Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :




1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!





2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?




3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!





4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.





5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.




6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.





7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!





8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!




Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.





Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.





9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!





10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan Keluarga 69.





Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.





Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!




Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut


.



DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!





Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?





Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.





Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala! ]Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!, time raya, time parti, time kenduri, time
bola piala dunia dll.






p/s : lepas nie aku x nak dah minum coke..tp, aku slalu p mcD lol..hmm...




hari raye..?

aku raser sgt cdiy skit lol..cz aku terslh bli tiket terlalu ' awl'..
org len da balik..awl2 aku jek sorg duk kat umah sewa tuh sorg..wua3...
at least dpt balik la kn?

ok la..nk cter la ckit sal hari raye kat kg aku tuh..
kg aku tu x lah jauh maner..kire 1 jam lbiy pon da smpi..
kat felda chini4 jek..

hmm..actually..aku ske sgt raye kat felda nih..cz environment nye dgt bes..msyrakat yg mementingkan sifat kejiranan yg tggi lol..
ok la...


aku balik kg waktu tgh hari.pdhal esk nye nk raye da..
kire aku xtlg pape pon kat umah atok aku tuh..
aku just smbg tdow balik jek..
hahah......

pagi2 raye tuh..
hmm...aku raser x bertuah cz aku terbgn lmbt n terlepas solat raye adidilftri..

rugi nye la kn?
nk wat cm ne..

pastuh..aku g la kat kubur untk ziarah arwah nenek ak y meninggal 12 thn lps..
raser cdiy al..

cz biler kte mlawat kubur nih..
mula la raser insaf n ingt nk mati..aduhh....

after p kubur tuh, barulah aku g braye kat kg tuh..sgt best..aku tyme raser ni..msti wajib nk mkn bahulu n kerepek pisang..sdp sgt dow..hahah....

p/s : beser2, tiap2 thn msti aku g braye dgn bpak sdare aku kat umah kwn2 dy..but this year, aku ikut mak aku je braye kat umah2 jiran,ahha...da besar kowt...huuhu

teka teki..teka tekok..hahaah..mcm2 da..

1. Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?

Ha.Ha.Ape bende tu?! Kalau nak tahu, jawapan yg sebenarnye ialah air
terjun..sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

2. Banyak- banyak binatang…binatang apa keluar haid…

jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu…keluar HEAD….tak paham jugak.ala kepala le..

3. Dlm bnyk2 binatang….. bntg ape yg bertelur dan beranak…..kira 2 alam la

niiii….. ha jwp2…. …siput babilaaaaa…..ye la siput bertelur…babi beranak….

4. Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?

Jawapannya ialah Sungai Besi…Ha…ha…ha…

5. Kereta dengan motor, mana lebih tua?

jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat…

6. Dlm banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?

jwpn dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

7. Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin…

huruf TA dan YA laa… kan jadi TAYAR tu

8. kasut apa yang paling keras?

Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa…muhahaha..lawak ka?

9. Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?

jawapannya ialah meter bas tulah

10. Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin …ahhh sape dapat jawab????

jawapannya ialah…huruf i ngan u lerrr..hehehehehe.nih antara
pasangan bercinta lerrr ..hehehehe

11. Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?

orang india tu jatuh lah…. keh keh keh!!!

12. Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas tu dibagi pulak pada 3 org..baper seorang dapat ?…kes kes kes kes korang mesti lemah IQ kan ..

jawapannya sorang dapat sebiji limau ler..sbb sama gak ko potong atau
tak…hehehhe mesti dapat sorang sebiji

13. benda apa kalau naik tak turun dah?
jwpn dia umur la.ish…ish…

14. KENAPA TAYAR BELAKANG KENDERAAN SELALU BOTAK DAHULU DARIPADA TAYAR HADAPAN?
SEBABNYA IALAH DIA SELALU MEMIKIRKAN KENAPA DIA TIDAK DAPAT MEMECUT
TAYAR HADAPAN

15. cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?

jawapannye betina ler..pasal dia pakai pad.hehe

16. Ada sekor gajah dan sekor kancil,berjalan2 dalam hutan.Suatu ketika,mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh.Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah………

Gajah patah apa rasanya ya???? Gajah PATAH BALIK kot!

17. Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani cari

lembu yang hilang lah . kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.

18. Hidupan apa didalam laut paling tua.

jawapannya udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha–ha–ha–ha–

19. Cube teka ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri…….?

jawapannye tapak kaki la……

20. Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu…

jawapan nyer :ikan sardin.sebab nyer dier duduk dlm tin..

21. ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN YANG MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU?

JAWAB..JAWAB JGN TAK JAWAB..DUA-DUA..SALAHLA.. TAK TAHU..TENTULAH HIDUNG..

22. APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG?

HA JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU. hehe..

p/s : ntah pape kn teka teki nih..huhu..adoi..
the climb- miley cyrus

I can almost see it
That dream I am dreaming
But there's a voice inside my head saying
"You'll never reach it"

Every step I'm taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking

But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down
But no, I'm not breaking

I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember most, yeah
Just gotta keep going

And I, I got to be strong
Just keep pushing on

'Cause there's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Somebody's gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb, yeah!

Keep on moving, keep climbing
Keep the faith, baby
It's all about, it's all about the climb
Keep the faith, keep your faith, whoa


p/s : lagu ni best giler dow..lyn abis..ske dgr tyme nk titow..ahha, lyn klip video skali,huhu

video